Barnhjälm från Biltema

När min dotter fyllde år nyligen så fick hon en cykelhjälm av en släkting. Efter att kalaset var slut så tittade jag närmare på hjälmen och den var CE-märkt och allting såg ut att vara ok. Jag såg att spännet inte var grönt och då tittade jag i bruksanvisningen och där stod det att hjälmen inte ska användas vid lek. Och då det går ruskigt fort för små barn att ta sig från punkt a till punkt b så kanske den leken inte är så långt borta. Och då jag vid ett flertal tillfällen läst om hur barn varit nära att strypas av just cykelhjälmar när dom fastnat i lekställningar och dyl, så kan jag inte förstå hur i helvete Biltema med flera kan sälja sådana skithjälmar som barn kan dö av att använda. Och tro att bara vi skriver ett par rader i bruksanvisningen så kommer inget barn leka i sin nya fina cykelhjälm är ju helt absurt. Det kan ju finnas människor läs föräldrar som inte förstår svenska eller engelska. Hur ska dom veta att dom just köpt en dödsfälla till sina kära barn? Nej biltema ta bort skiten och köp in riktiga hjälmar till våra barn innan det hinner hända en olycka med dom skithjälmar som ni säljer nu. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0