Att sparka på den som redan ligger

Nu ska även pensionerna få känna av lågkonjekturen. Denna förbannade lågkonjektur. Jag tycker det liknar fan när man ska minska pensionen med 450 :- för den som har en pension på 12000 före skatt. Jag tycker att politiker i regering och riksdag kan sänka sin lön med samma procentsats som den som blir aktuell för dom med pension. När man blir gammal och har jobbat hela sitt liv så tycker jag att man inte ska behöva vända på varenda krona man måste få känna att man kan unna sig något.
Det känns nästan som någon tjänsteman på försäkringskassan ligger bakom detta förslag. För enligt min mening så ligger försäkringskassan bakom mycket djävulskap som drabbar människor just nu. Att jaga svårt sjuka och skita blankt i läkarintyg verkar vara den nya given. Jag kan förstå om man vill komma åt fuskare som är sjukskrivna och jobbar svart eller bara går och drar och det är helt ok. Men att driva människor som bevisligen är sjuk till att jobba 100 % eller byta jobba eller ta tjänstledigt är åt helvete. Och ju mer man diskuterar försäkringskassan så tycker jag att det är dags att lägga ner och låta någon annan myndighet ta över eller att börja om från början. För i välståndslandet Sverige får man inte längre vara sjuk.

Ni kan läsa artikeln om pensionen här

Kommentarer
Postat av: alexandra

Sjukt .. stackars pensionärer..

Postat av: Anonym

Ja kan bara hålla med. Helt sjukt

2009-01-21 @ 12:53:40
URL: http://jaellerhur.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0