Påkörning och ränta

Hur kan man bli friad från åtal när man kör på någon bakifrån? På na.se kan man idag läsa om en lastbilschaufför som först stod åtalad för att ha kört på en annan bil bakifrån. För att sen bli friad på grund av att kvinnan i den andra bilen talade i mobilen. Det jag har lärt mig är att kör man på någon bakifrån så kör man för nära. Och då spelar det ingen roll om bilen framför tvärbromsar för några rådjur eller kör ryckigt eller pratar i mobilen. Och kör man så nära med en lastbil så ska man bli åtalad. Det var väl så att lastbilschauffören vart riktigt grinig över att inte kvinnan körde som han tyckte att hon skulle göra och la sig alldeles för nära för att hetsa lite och visa att störst kör först. Att sen inte stå för vad man gjort utan skylla på att kvinnan pratade i mobilen är riktigt lågt. Vägens riddare ja eller hur.

Sen hörde jag att min favorit myndighet (försäkringskassan) ska betala ränta på utbetalningar som blir försenade. Hurra vilket bra förslag det hjälper säkert att säga till hyresvärdar, långivare och andra att ni kommer att få era pengar men jag vet inte när men jag kommer att få ränta så snälla vräk mig inte och ge mig lite mat så kan jag betala tillbaka med ränta. Jag säger skit i räntor och anställ mer personal så kanske folk kan få sina pengar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0