Svenska transportarbetarförbundet

Jag har precis bytt fack och fick idag ett brev om hur välkommen jag var till detta förbund. Lite längre ner i brevet så stod det att jag var kallad till en obligatorisk kurs. Det stod även att ett brev skulle skickas till min arbetsgivare om att jag skulle vara ledig från mitt arbete på grund av studier. Sen som "plåster på såren" skulle det utgå ett skattefritt stipendium på 700 kr för förlorad arbetsinkomst. Och så undrar dom varför så många lämnar facket.

För det första så hur kan en organisation som man går med frivilligt i ha obligatoriska kurser.

För det andra så hur kan man bara skicka ut ett brev till arbetsgivare och säga att den och den ska vara ledig för studier.

Och för det tredje hur fan kan man erbjuda 700 :- i förlorad arbetsinkomst Jag skulle förlora ca 1000 - 1500 på att bli tvångskommenderad till någon jävla introkurs på facket.

Det är frivilligt att gå med i facket och lika frivilligt att gå ur och jag tror att det kommer bli en massa som går ur när det kommer en massa brev om obligatoriska kurser

Facket den frivilliga organisationen Ja eller hur

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0